Sürücüsünün hata yapmasına izin vermeyen otomobil: Yeni Kona

Sürücüsünün hata yapmasına izin vermeyen otomobil: Yeni Kona
Farklı tasarımıyla meraklı gözlerin bakışlarına ve sorulara muhatap olacağınız bu otomobil; sanki sizi takip eden otonom bir güvenlik sistemine sahip. Gözünüzü yoldan ayırdığınızda nazikçe sizi uyarıyor.

Cumhuriyetimizin 100. yılını coşkuyla kutladığımız bu günlerde, önü komple beyaz arkası ise kıpkırmızı yanarak adeta bir Türk Bayrağı gibi selam duran Kona şimdiden sempatimizi kazanmış durumda. Otomobile yaklaşırken açılan aynalar bize selam dururken ilk etapta tasarımı incelemeye koyuluyoruz. Ön tarafta Hyundai otomobillerin yeni çağında sıklıkla göreceğimizi düşündüğümüz led aydınlatma grubu ile beraber sadelik çizgisinden vazgeçmeyen Hyundai mühendisleri, bize oldukça hacimli duran bir otomobil tasarlamış.

Alışık olduğumuzdan daha farklı şekilde konumlandırılmış ön far grubu otomobilin akışta olan tasarımı ile bir bütün oluşturup bakışlarımızı otomobilin yan tarafına aktarıyoruz.

hyundai-kona-on-capraz.jpg

18 inç jantları ile beraber üzerindeki 3 boyutlu yapı, ön kapı üzerinden arka kapıya kadar uzanan çıkıntılı tasarım otomobilin arkaya doğru yaşadığı kompakt çizgileri kullanıcıya harika bir şekilde aktarıyor. Aynı otomobil özelinde birbirine benzeyen ön ve arka tasarımların moda olduğu bu günlerde Hyundai yeni Kona’da da modaya uymuş görünüyor. Otomobilin önü ve arkasına dikkatle bakıldığında, benzer tasarım elementleri hemen dikkat çekiyor. Bir önceki nesline göre 15 santim birden uzayan Kona, bu boyut artışını iç mekanda mantıklı çizgilerde kullanmış.

hyundai-kona-jantlar.jpg

B sınıfı bir SUV olarak tasarlanan Kona, 2023 yılına gelindiğinde en alt paketinden itibaren kullanıcıların isteklerine fazlasıyla cevap verebilen, “Sınıfında daha dolusu var mı?” sorusunu her seferinde size sordurtan bir otomobil olmuş. Otomobilin yeni nesil anahtar tasarımına yukarıdan baktığımızda ikonik Hyundai logosu sizi karşılıyor. Elimizde eşyalar ile bagajına yaklaşıp kumanda cebimizde iken bagajın açılmasını bekliyoruz. Yeni boyutlarının da avantajını kullanarak bir önceki nesile göre 330 litre olan bagaj hacmini 460 litreye çıkartan yeni Kona, yüksek yükleme eşiği sayesinde elimizdeki yükleri kolaylıkla bagajına kabul ediyor. 5 kişilik bu otomobilin kapısını açtığımda ilk dikkatimi çeken şey ise koltuklar oluyor. Tuscon’da da gördüğümüz, açık renkli ferah koltuk tasarımı büyüyen boyutların da yardımı ile otomobilin sizlere sunduğu alanı arttırıyor.

hyundai-kona-anahtar.jpg

hyundai-kona-koltuklar.jpg

Sahip olduğu 2 kocaman ekran (Her iki ekranın da 12.3 inç olduğunu belirtmeliyim.) ile otomobilde o an ne olup bittiğini anında sizinle paylaşan Kona, bu büyük iki ekranın içine kullanıcılar tarafından özelleştirilebilen onlarca ayarı koymuş. Otomobillerde içgüdüsel hareket etmeyi çok severim. Kona’ya ilk bindiğimde benim için çok fazla özelleştirecek ayarı bulunca bunları ayarlayıp yola koyulmaya niyetlendim. Tüm ayarlarımı bitirdiğimde ise güvenlikten, ışıklara, araç içindeki ses sisteminden ambiyans aydınlatmaya kadar her şeyi ekranların yardımıyla ayarlamıştım.

Tam karşımda yeni nesil Hyundai direksiyonu ile karşı karşıyayım. Direksiyon üzerindeki tuşlara göz gezdirirken, üst kalite bir dokunsal hissiyatın olduğunu söyleyebilirim. Direksiyonun sağ arkasına konumlandırılmış vites kolu Hyundai Ioniq 5’ten tanıdık gelirken sanki yıllardır kullanıyormuş gibi sizin emirlerinize itaat ediyor. Konsolun sağ tarafında torpido üzerindeki gözün günler geçtikçe daha kullanışlı bir hale geldiğini de eklemeden geçemeyeceğim. Özellikle ambiyans aydınlatması ile buluşunca ön konsolun çizgileri birçok kullanıcıyı memnun edecektir.

hyundai-kona-direksiyon.jpg

Tuş sevenler müjde!

Günümüz tasarımlarında her yerde olan dokunmatik ekranlardansa Hyundai mühendisleri bizleri unutmamış ve gerçekten dokunduğunuzda sizlere iyi hissettirecek onlarca tuşu orta konsolda konumlandırılmış. Radyo, multimedya, navigasyon tuşlarının yanı sıra özellikle klima kumandasının sahip olduğu fiziksel tuş takımları uzun yolculuklarda gözünüzü yoldan ayırmadan ayar yapmanıza imkan tanıyacak nitelikte. Orta konsolun hemen altında hem ısıtma hem de soğutma fonksiyonlarına sahip ön koltukların ayar tuşları ile beraber direksiyon ısıtma fonksiyonunu da rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz. Sürüş modları, çekiş sistemleri ve de kamera sistemlerini de buradan kontrol edilirken birden gözümüz devasa bir saklama gözüne takılıyor. Hyundai mühendisleri iki bardaklık ile beraber devasa kelimesi ile tanımlanacak bir alanı kişisel eşyalarımız için bize bırakmış. Bırakmış demeliyim çünkü burada tasarıma uygun tamamlanabilecek bir sürgülü kapak ile bu büyük boşluk gizlenebilirdi diye düşünmekteyim. Gerçekten devasa. İki bölme olarak ayrılmış bu alana peluş bir battaniyeyi zorlanmadan sığdırabilirsiniz. Otomobili kullanırken ve incelerken fark edebildiğim tek eleştirinin bu olduğunu sizlere söylemeliyim. Ancak, rakip olduğu diğer otomobillerde yaşanılan yetersiz saklama gözü problemlerine böyle büyük bir saklama alanı ile meydan okuyan Hyundai mühendislerine ise ayrıca saygı duyuyorum.

Bir önceki nesile göre daha fazla iç hacme sahip olan yeni Kona bu hacmi her alanda kullanıcıya olumlu anlamda sunmaya çalışmış. Önceki nesilden daha ince ön koltuklar ile arkadaki yolcuların diz mesafesini arttırmaya çalışan Kona’da arka klima menfezlerinin hemen altına ustalıkla yerleştirilmiş 2 adet USB Type C çıkışının dahi yanına gerçekten fonksiyonel bir saklama gözü yerleştirmiş. Hazır arka yaşam alanına geçmişken burada oturan yolcuların da soğuk kış günlerinde üşümemesini isteyen yeni Kona’da arka koltuklarda da koltuk ısıtmanın olduğunu görmek mutluluk verici. Arka koltuklar iki ayrı ayarda sırt desteği sunabilirken, oturma pozisyonu gereğince yüksekte olmanın verdiği güveni hareket halinde sonuna kadar sizlere yaşatıyor.

1 litre hacme sahip bu turbolu motor ile beraber sürüşe başladığımzda beni en çok eğlendiren şey motorun sesi oldu. Downsizing akımı ile hayatımıza giren bu turbolu küçük hacimli motorların en sevdiğim özelliği olan o tatlı tını bu motorda da karşımıza çıkmakta.

0‘dan 100’e 10 saniyenin biraz üzerinde çıkabilen bu motora eşlik eden 7 ileri otomatik şanzıman özellikle dur kalk trafikte ve yüksek süratlerde iyi ayarlanmış şanzıman oranları sayesinde otomobili kullananları yormadan vites değişikliğini tamamlıyor. Konsolda bulunan onlarca tuşun yaşattığı retroluğuna rağmen sahip olduğu dijital ekranlarda modern çağın her nimetinden sonuna kadar yararlanan Hyundai sizi her adımda izliyor. Bir park alanından çıkarken ya da bir kavşakta çaprazdan gelen o otomobili göremediğinizde sistem size sesli olarak ilk başta uyarı veriyorken, istenmeyen durumların yaşanmasını engellemek için gerekirse direksiyon manevrasını sınırlandırıp sizin yerinize de çoktan frene basmış ve sizi güvende tutmuş oluyor. İstemeden de olsa bu çarpışma önleme sistemini bir yaya ile test etmiş oldum ve otomobilin bu sisteminin düzgün çalıştığına tam not verebilirim. Sizi izleyen kelimeleri bilerek ve isteyerek yan yana kullandık çünkü bu otomobil gerçekten sürücüsünü her an takip eden bir güvenlik sistemine sahip. Gözünüzü yoldan ayırdığınızı fark eden sistem sizleri nazikçe uyararak dikkatinizi yoldan ayırmamanız gerektiğini sürekli olarak sizlere söylüyor. Yollardaki tabelalar ile belirlenmiş hız sınırlarını hızlı bir şekilde algılayabilen Yeni Kona eğer ki bu sınırları bir kaç kilometre geçerseniz sizi sesli olrak uyarmaktan asla çekinmiyor. Özellikle yurt dışı kullanıcı yorumlarında da sıklıkla bahsedilen bu durum her ne kadar sürücü için ilk başta rahatsız verici olsa da, önceliği güvenik olan Hyundai mühendislerinin neyi amaçladığını günler geçtikçe daha da iyi kavrıyoruz. Güvenlik konusunda yeni nesil otomobillerde bulunan 4 yöndeki kameraların harika bir kullanımını yeni Kona’da fark ettim. Sinyal verdiğiniz anda hız göstergelerinin içinde bir anda beliren yan kamera görüntüsü, alıştığınız andan itibaren sürüşünüzün güvenliğini bir iki basamak daha yukarıya çıkartarark sizi güven içinde yola devam ettiriyor. Peki güvenli bir yolculuk için direksiyonu 3 elle tutmak ister miydiniz? Kona’yı test ettiğimiz her kilometrede tam olarak bu hissiyatı yaşadık. Sizin ile beraber direksiyonun elektronik desteği şeritte güvenli dönüşleri sorunsuz bir şekilde tamamlamanızı sağlıyor.

Prototip olarak tasarlanan otomobillerden güncel yol üstü modellere geçerken yaşanılan hayal kırıklıkları bu otomobilde yaşanmamış. Otomobil kendisini hayal eden mühendislerin ve tasarımcıların hayallerindeki gibi son lullanıcıya sunulabilen ender parçalardan biri olmuş. Emeği geçen herkesi sonuna kadar kutluyorum. Robocop görüntüsünde ya da Daft Punk üyeleri gibi görünen yorumların yanı sıra, oldukça sağlam göründüğünü söyleyen birçok farklı yorumu aldık bu otomobili kullanırken. Herkes tarafından dikkat çeken bu tasarımı merak eden birçok kişinin sorularına hazır olmalısınız. Çünkü, gerçekten yolda "camı aç" diye yanımıza yanaşıp araçla ilgili sorulara muhatap olduk.

hyundai-kona-sunroof.jpg

Sahip olduğu farklı motor teknolojileri beygir güçleri ve yakıt tüketim alışkanlıkları ile Yeni Kona her kesimden aileye hitap edecek boyutlarda ve kullanıcısının yaşı kaç olursa olsun içindeki yolcuları güvenle gideceği yerlere taşıma konusunda bu misyonu sonuna kadar yerine getiren bir otomobil olarak bizlerden tam not aldı.

hyundai-kona-arkadan.jpg

Selçuk ONUR - Çağlar DAL / OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.