Hem yakışıklı, hem yakıt cimrisi: Hibrid Ford Puma

Hem yakışıklı, hem yakıt cimrisi: Hibrid Ford Puma
Ford Puma, sürüş keyfinizi ve güvenliğinizi artırmak için tasarlanmış pek çok yeniliğe sahip. Seçilebilir sürüş modları sürüş deneyiminizi kişiselleştirirken, acil durum manevra destek sistemi gibi özellikler yarı otonom sürüş deneyimi sunuyor.

Bugün yine kendine dönüp baktıran bir otomobili daha test ediyoruz: Hibrid motorlu Ford Puma ST Line.
Ford Puma, sürüş keyfinizi ve güvenliğinizi artırmak için tasarlanmış pek çok yeniliğe sahip. Seçilebilir sürüş modları sürüş deneyiminizi kişiselleştirirken, acil durum manevra destek sistemi gibi özellikler yarı otonom sürüş deneyimi sunuyor.

Otomobil, potansiyel çarpışma tehlikelerine karşı uyarı veren özelliklerden, yol tutuşunu ve dengeyi korumanıza yardımcı olan sistemlere kadar her an sizi korumak için tasarlanmış akıllı teknolojilerle donatılmış.

ford-puma-st-line-6.jpg

Sanki bir el deponuza benzin ilave ediyor

Deposunu dolu aldığım aracı, 3. günde test ediyorum. Avrasya'dan Beylikdüzü'ne dönüş yoluna geçerken köprünün tam ortasında göstergede kalan yakıtla 230 km yol yapabileceğim yazıyordu. Ekonomik sürüş tekniklerini (fazla hız yapmadan, yokuşlarda gazdan ayağımı çekerek) kullandım. Avcılar'a geldiğimde göstergede yapabileceğim kilometre 265'i gösteriyordu. Sanki biri araca ilave benzin eklemiş gibi...

Sahip olduğu ecoboost hibrid teknolojisiyle tasarruf musluklarını sonuna kadar açan bu otomobil alternatif benzinli modellere nazaran daha ekonomik yolculuklara yelken açıyor.

EcoBoost motor, Ford Motor Company tarafından geliştirilen ve üretilen benzinli motorların genel adıdır diyebiliriz. İlk olarak 2009 yılında piyasaya sürülen bu motorlar, küçük hacimli turboşarjlı benzinli motorlar segmentinde yer alıyor. Ford’un daha küçük hacimli motorlarla daha fazla güç üretme ve yakıt ekonomisini artırma amacıyla bu teknolojiyi ortaya çıkardığını söyleyebiliriz.

Yeni Ford Puma’da alçak ve eğimli tavan çizgisi, önden arkaya doğru yükselen ve arkaya doğru iyice genişleyen omuz çizgisi dinamik ve güçlü bir görünümü beraberinde getiriyor. Yatay formlu iki parça stop lambası tasarımı, sadece daha geniş bir arka görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda bagaj erişimi ve kullanımını kolaylaştırıyor. Yan gövde boyunca uzanan pürüzsüz ve akıcı hatlar alt gövdede ön ve arka lastikler arasındaki iç bükey oluşumla daha dinamik ve canlı bir görünüm kazanıyor. Dinamik ve sportif duruş, ön ızgara tasarımı, ST-Line body kiti, 18’’ inç alaşım jantlar ve LED sis farları gibi şık detaylar ile tamamlanırken, yukarıda konumlandırılan sıra dışı LED farlarla birlikte özgün bir görünüm ortaya çıkıyor.

ford-puma-st-line-11.jpg

Sınıfının en iyi bagaj hacmi

Sınıfının en iyi bagaj hacmine sahip olan Yeni Puma’da 456 litrelik yüksek kullanışlılığa sahip bir bagaj hacmi bulunuyor. Müşteri gereksinimlerini karşılamak için geliştirilen Ford MegaBox ile derin ve çok yönlü bir depolama alanı ortaya çıkıyor. Bu ek depolama alanı, 763 mm genişliğinde, 752 mm uzunluğunda ve 305 mm yüksekliğinde olmak üzere 80 litrelik bir ek bagaj alanını da kullanıma sunuyor. Bu alanla birlikte bagaja örneğin 115 cm uzunluğunda bir yükü koymak mümkün oluyor. Ayrıca arka koltukları yatırarak sahip olunan düz zemin ile yükleme alanının arttırılması kolaylıkla sağlanabiliyor. Bagaj fonksiyonelliği üç farklı konumda ayarlanabilen bagaj zemini ve bu sınıfta bir ilk olan Ford Akıllı Bagaj Kapağı teknolojisi ile destekleniyor.

ford-puma-st-line-13.jpg

ford-puma-kolaj.jpg

Dışarıdan bakıldığında modelin çok ciddi değişimler yaşamadığını görebilirsiniz. Markanın daha büyük hale gelen logosu, direkt olarak panjurun üstüne taşınmış. Far takımlarında da değişimler yaşandığını görebiliyoruz. Boyutları 17-19 inç arasında değişen yeni alaşım jant seçenekleri de listeye eklenmiş. Puma'nın boyutlarında ise değişim yaşanmamış.

Boyutların aynı kalması, kabin hacminin de değişmediği anlamına geliyor. Lakin yeni Puma, kabininde dikkat çekici sürprizlere sahip. Örneğin direksiyon simidi yenilenerek daha şık hale getirilmiş. Yeni 12.8 inçlik dijital gösterge paneli ve 12 iç büyüklükteki multimedya sistemi standart donanımda. SYNC4 yazılımı ile güçlendirilen multimedya sistemi, 5G bağlantısı sunabildiği gibi Alexa, Apple CarPlay ve Android Auto gibi bağlantı seçenekleri de sunuyor.

Ford Otosan'ın Romanya fabrikasında üretilen modelin yakında elektrikli versiyonu da bantlardan inecek.

7 Mart 2024 itibariyle fiyatı: 1.792.300 TL

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.