Yakışıklı, sportif ve çok güvenli: Mercedes CLA 200 AMG

Yakışıklı, sportif ve çok güvenli: Mercedes CLA 200 AMG
Kesinlikle fotoğraflardan daha yakışıklı ve albenili duran bir otomobil Mercedes’in CLA 200’ü. Mercedes mühendisleri, yaptıkları güncellemeler ile beraber, sesli komutların fiziksel tuşların önüne geçtiği bir gelecek planlamışlar.

Yeni ön ızgara ile güncel Mercedes Benz aile görüntüsünü tamamlamış olan makyajın, otomobilin içine eklediği teknolojik değişiklikler bu çağda kullanılabilecek tüm imkanları sürücünün ellerine sunmuş. Makyaj öncesinde orta konsolda bulunan fazlalıklar ortadan kaldırılmış, daha dokunmatik ve daha teknolojik direksiyon simidi ile birlikte yeni arayüz kullanıcıya sunulmuş. Multimedya sistemi ve gösterge ekranı iki adet ve yan yana 10.25 inçlik ekranlar halinde sunulmuş, ama tek bir cam altında olduğu için yekpare tek ekran gibi gözüküyor ve bence çok hoş duruyor.

mercedes-cla200-amg-1.jpg

Yapılan güncellemeler ile beraber sesli komutların fiziksel tuşların önüne geçtiği bir gelecek planlayan Mercedes mühendisleri, dokunmatik ekranın altında klima tuşlarını fiziki olarak tutmaya devam ederek geleneklere olan bağlılıklarını da görmezden gelmemişler. Hem gelecek hem de geleneksel unsurların bir arada olduğu ön konsol, sürücüleri her açıdan yakalamaya çalışıyor.

Direksiz bir model olması cam tavanı ile beraber yalıtım sorularını akıllara getirirken otomobil yüksek otoyol hızlarında dahi sütunsuz camlarından başarılı bir şekilde rüzgar sesini yalıtarak kabin içinde daha sessiz bir yolculuğun yapılmasına olanak tanıyor.

mercedes-cla200-amg-6.jpg

mercedes-cla200-dis-gorunum.jpg

Üzerinde Renault, Nissan ve Mercedes'in ortak geliştirdikleri bir motor var. 1.3 litrelik turbo motorun özelliklerine baktığımızda önceki yılların 2 litre atmostferik motor verileriyle eşdeğer güçte olduğunu görüyorsunuz. Alt devirlerde gelen 250 Nm’lik tork, önyargıları kırmayı başarmış 1.33 litrelik motorun bir kez daha kendini ispat etmesini sağlıyor. Turbo erken devreye giriyor, vites değişimleri hızlı ve zeminde patinaja düşmek imkansız. 8.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanma verisi ortalamanın üzerinde. Asıl ilgi çekici kısım virajlarda yaşanıyor. CLA 200 AMG’de patlayıcı bir güç olmasa da memnun etmenin ötesinde bir kabiliyet bulunuyor. Virajlarda önden kopma veya arkadan kayma tedirginliği yaşamadan gaz pedalına güvenle basabiliyorsunuz. Sıkı yapıdaki gövde, bir Mercedes’in güvende hissettirme durumunu sert virajlarda da yaşatmaya devam ediyor. Konu ıslak ve kaygan zemin olduğunda da benzer durum geçerli. Kontrolü kolay ve minimum patinaj. Vites sayısının yükselmesi yakıt tüketiminin de kontrol altında tutulmasını sağlamış. Otoyol sürüşlerinde 5.2 lt/100 km’lik fabrika değerlerini tutturmak çok kolay. Şehir içinde ise 9 lt/100 km gibi bir tüketim değeri ekranda belirebiliyor.

Dört kapılı bir fastback coupe olan bu otomobilin arka koltuklarına 1.80m boyunda 2 yetişkin gerçek anlamda sığıyor! Genel önyargıların aksine CLA'nın koltuk ve diz mesafeleri rakip otomobillerin aksine arka sırada yolculuk yapacak kişiler için de mantıklı seviyede tasarlanmış.

mercedes-cla200-amg-19.jpg

KÜÇÜK BIR ELEŞTIRI

mercedes-cla200-kabin-ici.jpg

CLA 200 sahip olduğu 460 litre hacmindeki bagajı ile segmentindeki rakipleri tarafından kolaylıkla geçilemeyecek bir bagaj hacmi ile geliyor. Boyu kısa ama, aracın ortalarına doğru uzanıyor desek abartmış sayılmayız. Fakat, bir noktaya dikkat çekmekte yarar var. Bagaj kapağını uzaktan kumandayla açabiliyorsunuz ama kapatmak için tepeden manuel bir baskı yapmanız gerekiyor. Bagaj kapağını tutup elle kapamak ve çıkan ses açıkça beni rahatsız etti.

Mercedes CLA, hem kendiniz hem de dışarıdan bakanların beğeniyle izlediği bir dört kapılı coupe. Çıtasız camları, arkaya doğru eğilen tavan hattı, ışıldayan farları ve AMG+ donanımıyla gelen sportif tamponları ile dikkatleri üzerine çekmekte başarılı. İçeride ise kaliteli malzeme ve bolca teknoloji yer alıyor. MBUX bilgi eğlence sisteminin sunduğu sesli komutla birlikte 4 farklı şekilde kontrolü, sunduğu ambiyans aydınlatma ve suet alkantara koltuklar dahil içeriklerle birlikte akıllı telefon entegrasyonu keyifli bir yolculuk vaat ediyor. Açılabilir panoramik cam tavan ve spor koltuklar ise CLA’nın sportif ruhunu konforla harmanlıyor.

23 Şubat itibariyle fiyatı 2.475.000 lira

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum