Eğlenceli, konforlu, güvenli sürüşün diğer adı: BYD ATTO3

Eğlenceli, konforlu, güvenli sürüşün diğer adı: BYD ATTO3
Müzik ritmine duyarlı çok renkli ambiyans aydınlatması; spor vegan deri ön koltukların rahatlığı ile şık ve farklı ön konsol; Green NCAP tarafından 5 yıldızla ödüllendirilen bir teknoloji. Hadi araca yakından bakalım...

Dünyanın lider elektrikli araç üreticisi Çin orijinli BYD'nin (Build Your Dreams) Türkiye'de en üst donanımla satışa sunduğu ATTO 3 modelini ayrıntılarıyla inceledim. Yazdıklarımı okumanızın ardından, özellikle ülkemizde yanlış olarak yerleşen "Çin malı kalitesizdir" algısının ne kadar boş bir söylentiden ibaret olduğunu siz de teslim edeceksiniz.

BYD’nin tam elektrikli C SUV modeli, ilk bakışta farklı olduğunu gösteren bir tasarımla dikkati çekiyor. BYD ATTO 3, ünlü Alman otomobil tasarımcısı Wolfgang Egger’in imzasını taşıyor. Ön ve arkada karakteristik bir tasarıma sahip olan BYD ATTO 3, markanın “Ejderha Yüzü” olarak adlandırdığı tasarım dilini kullanıyor.

selcuk-byd-atto2.jpg

BYD ATTO 3'te, Blade Batarya teknolojisine yer verilmiş. 60.4 kWh batarya 150 kW (204 PS) güç ve 310 Nm tork sunuyor, 0-100 km/s hızlanması 7.3 saniye. WLTP ölçümlerine göre ortalama 420 km menzil sunan BYD ATTO 3 modeli, DC şarj ile yüzde 30’dan yüzde 80’e yalnızca 29 dakikada şarj edilebiliyor.

Elektrikli açılabilir panoramik sunroof, modelin şıklığını pekiştiren bir başka detay. Teknolojinin şıklıkla bir araya geldiği ATTO 3, elektrikli bagaj kapağına sahip. Çok renkli ambiyans aydınlatması ise müzik ritmine duyarlı; bu da hem sürücüler hem de yolcular için etkileyici bir yolculuk keyfi demek.

DIŞ TASARIM

Model, zengin sürüş destek özellikleriyle de etkileyici. Ön çarpışma uyarı sistemi, 7 adet hava yastığı, otomatik acil durum frenleme sistemi, arka çarpışma uyarı sistemi, şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma özelliği, akıllı hız sınırı kontrolü ve şerit değiştirme asistanı gibi sürüş destekleri hem şehir içinde hem de uzun yolda sürücülere büyük konfor vaadediyor. Tamamen elektrikli BYD ATTO 3, üstün elektrikli araç teknolojisiyle News UK tarafından düzenlenen “The Motor Awards 2023 Ödülleri’nde” Yılın Elektrikli Otomobili seçildi.

KABİN

BYD ATTO 3 kullanıcıları, aynı zamanda araç enerji paylaşım teknolojisi VTOL sayesinde aracın elektrik gücünü, maksimum 3.3 kW olacak şekilde elektronik ve elektrikli aletleri çalıştırmak için kullanabiliyor. Bu sayede elektrikli scooter’lardan kahve makinelerine kadar birçok aleti çalıştırabilen BYD ATTO 3, outdoor aktivitelere ve kamp yaşamına da kusursuz uyum sağlıyor. BYD ATTO 3’te sunulan standart şarj kablosuyla, kullanıcılar elektrikli aletlere sorunsuz bir şekilde güç verebiliyor.

ACİL ÇAĞRI BUTONU, HIRSIZLIK ÖNLEME SİSTEMİ

Araçla yolda giderken tavanı açmak ve yukarıya bakmak istedim, bunu da alışkanlıkla yapayım dedim. Fakat yanlışlıkla acil çağrı butonuna basmışım. Bir anda acı bir siren sesi ve ardından karşı tarafı arayan çağrı sesini duydum, ne yapsam susturamıyordum. Sonunda bir bey açtı telefonu, yanlışlıkla bastığımı ve kapatamadığımı ifade ettim. "Siz kapatamazsınız, ben buradan çağrıyı iptal ediyorum" dedi. Sonradan, yıllar sonra öldürülen taksi şoförleri için geç de olsa başlatılan uygulamanın ne kadar yararlı olduğunu düşündüm.

Aracın bir başka güzelliği daha var. Kapısını kapatıp, güvenli bir şekilde evinize çekilebilirsiniz. Çünkü aracınız, hırsızlık önleme sistemiyle korunuyor. Bakın nasıl devreye giriyor:

1. Kontağı kapatın.

2. Yolcuları araçtan indirin.

3. Kapıları kilitleyin. Hırsızlık önleme göstergesi, tüm kapılar kilitlendiğinde sabit yanar. Sistem, 10 saniye sonra otomatik olarak etkinleştirilecektir. Sistem etkinleştirildiğinde, hırsızlık önleme göstergesi yanıp sönmeye başlar.

4. Göstergenin yanıp sönmeye başladığını onayladıktan sonra araçtan ayrılabilirsiniz. Aracın içinden kapının kilidinin açılması, sistemi etkinleştireceğinden dolayı sistem etkinken kimsenin araçta kalmasına izin vermeyin.

BEĞENMEDİM

Alışkanlıkla motorun bulunması gereken yeri görmek için ön kaputu açmak istedim. Bu kadar özellikli bir otomobilde kapağı manuel yöntemlerle tutmak beni açıkça rahatsız etti. Ön kaput açma desteği e-ticaret sitelerinde ayrıca satılıyor. Oysa yurtdışında standart olarak veriliyormuş. İnsanın aklından bagajı açarken yaşadığım modern yöntem, niye önde de uygulanmamış diye geçmiyor diyemem.

BİZ BU KORUMACILIĞI FAZLA MI ABARTTIK ACABA?

Çin'den gelen elektrikli otomobillere toplamda yüzde 20 (ilave %10 ile birlikte) vergi uygulanıyordu. Daha sonra ilave vergi oranı yüzde 40'a çıkarıldı. Yani bu araçlara toplamda yüzde 50 gümrük vergisi uygulanıyor.

togg-byd-001.png

Soru şu: Yerli üretimin, milli gururdan başka son kullanıcıya faydası nedir? Devlet büyüklerimiz Türkiye'de üretim yapmaları için Çinli üreticilerin peşinde koşuyor. Peki adamların elini kolunu bağlarsanız, nasıl olacak bu iş?

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.