Dönüp, bir kez daha bakılacak otomobil: PEUGEOT 408

Dönüp, bir kez daha bakılacak otomobil: PEUGEOT 408
Coupe tarzı, hatchback tasarımı geometrik ve çok havalı duruyor. Öyle bir dizaynı var ki, bakışları üzerinizde hissediyorsunuz. Sportif görünen bir crossover arıyorsanız buldunuz. “Kendine baktırtan” otomobili test ettik.

Çok uzun ve kaslı görünümlü araca yaklaştığınızda yerden yüksek bir otomobil ve 19 inç standart Michelin lastiklere siyah beyaz elmas kesim jantlar eşlik etmekte. Parlak krom ön ızgara, Peugeot LED teknolojili farlar, parlak siyah arka tampon ile birlikte aracın keskin hatları ön plana çıkmakta. Markanın orijinal ekipman üreticisi Michelin, yeni bir sınıf yaratmış. Eğer geceyse, hayalet aynalar açılıyor ve sürücü girişini bir Peugeot logosu aydınlatıyor. Arka camlar karartılmış. Kapılar çok ağır ve tok bir şekilde kapanıyor.

peugeot-408-selcuk-onur3.jpg

Koltuğa oturduğunuzda rahat ettiğiniz şekilde bir kere ayarlamanız yeterli. Bundan sonraki her binişinizde koltuk ilk ayarladığınız pozisyona otomatik olarak geliyor. İnerken de, dizleriniz direksiyona değmeden inebiliyorsunuz. Çünkü, akıllı koltuk, aracı durdurduğunuzda geri kayarak, inişinizi kolaylaştırıyor. Ayrıca, özellikle uzun yolda ve İstanbul trafiğinde size iyi gelecek çok fonksiyonlu masaj özelliği var. Kedi patisi, dalgalı, esnetme, kelebek, çapraz gibi fonksiyonlarla 3 kademeli ayarlanabilen bir masajın belinize, sırtınıza nasıl iyi gelebileceğini varın siz hayal edin.

Klimaya gelince; sürücünün ve co pilotun ısı dereceleri farklı farklı ayarlanabiliyor. Ekstra kullanım alanları 36 litre gibi geniş bir iç depolama alanına sahip. Metropolün kirli havasından tek bir kapıyı kapatarak kurtulmak mümkün. Aracın sahip olduğu entegre hava temizleyicisi, yolcu kabinine giren havanın kalitesini sürekli izleyerek, hava sirkülasyonunu otomatik olarak en kaliteli düzeyde tutuyor.

Direksiyon simidinin küçük olması çok güzel. Kişiselleştirilmiş 3 boyutlu ekranı kapattığı konusunda eleştiriler var ama direksiyonu biraz aşağıya aldığınızda bu eleştirilerin çok da haklı olmadığını anlıyorsunuz. İçerisi çok şık, napa deri koltuklar araca çok yakışmış. Son derece kaliteli bir iç mekan. Kendinizi iyi hissedeceğiniz bir kabinle karşılaşıyorsunuz. 10 inçlik dijital ön gösterge paneli, 10 inçlik kapasitif dokunmatik ekran; 4 Type-C bağlantısı; kablosuz mirror screen ve 12 V güç soketi bulunmakta. Kablosuz parlaklığını ve iç aydınlatma parlaklığını değiştirebiliyorsunuz. Geri viteste yan görüş aynaları otomatik olarak ayarlanıyor. Ön ve arka kamerası panoramik olarak çalışıyor. Ancak, ön göğsü, hem yüksek hem de çok kısa bulduğumu itiraf etmeliyim. Fakat, bu kadar güzel bir tasarım yaratan aklın, mutlaka bunu da bir sürücü kolaylığı amacıyla yaptığını düşünüyorum. Mükemmel bir açılır cam tavan bulunuyor. Kabin siyah tasarımlı olduğu için cam tavan çok yakışmış.

peugeot-408-selcuk-onur4.jpg

Arka koltuklar da çok rahat ve geniş. 188 mm'lik arka yolcu diz mesafesi sayesinde, arka koltuklarda yolculara ferahlık hissi sunulmakta. 2.sıra havalandırma ve LED okuma lambalarıyla arka alanda yolculara keyifli bir seyahat ortamı sunulması amaçlanmış. Yeni PEUGEOT 408, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, arka kol dayama ve kol dayama üzerinde yer alan bardak tutucu ile birlikte sunuluyor. 536 litrelik bagaj oldukça büyük ve çok kullanışlı, yükleme ağzı geniş. Koltukları yatırdığınızda 1611 litrelik bir hacme ulaşabiliyorsunuz. Tam olarak Türk aile yapısına uygun olduğunu söyleyebilirim. Arka koltuğun bardaklığından bagaja uzanabilmeniz mümkün. Uzun yüklerinizi yükleyebilir, ya da acil durumlarda içeriye erişebilirsiniz.

Sürüş deneyimi

Çalıştırdığınızda ve gaza bastığınızda motorun o güzel sesini duyuyorsunuz. 8 ileri tam otomatik şanzıman geçişleri çok seri. Yüksek hızlarda yakıt tüketimi daha ekonomik, yere çok sağlam basıyor. 10.4 saniyede 0’dan 100’e çıkabiliyorsunuz. Yakıt tüketimi 100 kilometrede ortalama 6 litreler civarında. Yakıt deposu da, 52 litre alıyor.

130 beygir gücündeki 1.2 motor, bu otomobil için yeterli . Ama gönül istiyor ki, hybrid ve elektrikli olan fakat markanın yüksek maliyetler nedeniyle Türkiye’ye getirmediği versiyonlarını da test edelim. Bunu da inşallah, ekonomiye nefes aldıracak kararlar alabilen bir iktidara kavuştuğumuzda görebileceğiz.

Düzgün park edememek mümkün değil

Araç çok çeşitli güvenlik fonksiyonlarına sahip. Dur kalk fonksiyonlu adaptif kontrol, şerit kontrol, 75 metreye kadar algılamalı kör nokta uyarı sistemi gibi. Hele 4 kameraya sahip 360 derece bir park sistemi var ki, ne kadar acemi olursanız olun sizi düzgün park etmeye zorluyor. Sürüş destek sistemleri ise son derece güvenli ve konforlu.

Drive Assistant

Direksiyonun sol tarafındaki tek bir tuşa basarak önünüzdeki araçla güvenli bir sürüş mesafesini sağlayarak seyredebiliyorsunuz. Peugeot yeni tasarım dilinde aracın fonksiyonlarını sürücünün içgüdüsel olarak kullanabilmesine olanak sağlamış. Böylece önünüzdeki araç ile olan mesafeyi otomatik olarak ayarlarken, arkadan gelen trafik konusunda sürücüyü bilgilendirmekte. Arkadan geçen trafik uyarısını etkinleştirmek için ise geliştirilmiş sürücü yardımı düğmesine basabilirsiniz.

Yeni 408 GT 1.2 PureTech 130hp EAT8

2023 yılı tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı 1.370.000 TL

peugeot-408-selcuk-onur5.jpg

Selçuk ONUR – OTOPODYUM.COM.TR

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum