Daha kaslı, daha çevik: Peugeot E 2008

Daha kaslı, daha çevik: Peugeot E 2008
0-100’e yaklaşık 9 saniyede çıkıyor. Son hız 150 km. Şehir içi çok verimli. Ama bir de o ani hızlanmalar yok mu, işte bu haz tarif edilemez. Rampada ya da sollama yaparken o kayma hali, kıvraklık sizi alıp götürüyor.

Peugeot E-2008, popüler B-SUV'un yenilenen elektrikli versiyonu olarak lanse edildi. 3 tırnaklı aydınlatma farları. Yeni aslan logosu. Dıştan bakıldığında makyaj öncesinden çok radikal bir ayırt edici özellik yok. En önemli fark, E logosu gördüğünüzde aracın GT yani en üst versiyonu ve elektrikli olduğunu anlıyorsunuz. Makyajla birlikte önceki versiyonunda 350 km olan menzil 406 km'ye çıkmış. Kompakt elektrikli SUV, önceki nesil versiyona kıyasla %15 daha güçlü olan 115 kW elektrik motoruyla gelmiş. Artık 50 değil, 54 kwh'lık bir bataryanız var. Aracın gücü de 136 beygirden 156 beygire çıkmış. Tork değerinde ise bir değişiklik olmamış yine 260 Nm.

peugeot-e2008-test2.jpg

“BİR ARAÇ ELEKTRİKLİYSE ISI POMPASI DA OLMALI”

Ben, elektrikli araçlarda ısı pompası olmasını önemseyenlerdenim. Isı pompası yalnızca soğuk havalarda değil, çok sıcak havalarda da aracın menzil kayıplarını önlüyor. Peugeot E 2008 de, ısı pompasının standart olarak verildiği markalar arasında yerini almış. Bu avantajın ısı pompasız rakiplerine göre E2008’i bir tık öne çıkaracağı kanaatindeyim.

Yüksek gerilimli lityum iyon batarya (400 V), otomobilin yerleşik elektrik enerjisi deposu olarak çalışıyor. Otomobil zemininin altında yerleştirilen batarya hem iç tasarım hacminin hem de bagaj hacminin korunmasına olanak tanımış.

peugeot-e2008-test.jpg

SÜRÜŞ

Peugeot E 2008, 0’dan 100’e yaklaşık 9 saniyede çıkıyor. Son hız 150 km. şehir içi çok verimli. Şehir dışı 120-130 kilometrelere geçmezseniz oldukça verimli kullanmış sayılırsınız. Eko moddan sport moda çektiğinizde yaklaşık 30 km'lik bir gerileme yaşıyorsunuz. Hep spor modda giderseniz menzilde umduğunuz verimi alamayabilir, 406 km değil, yaklaşık 30 km gerilemeyle 380 km yol yapabilirsiniz. Yani aracınızı verimli kullanmak tamamen tercihinize bağlı.

YETKİLİ SERVİS ÖNEMLİ

Bataryalar için 8 yıl ya da 160.000 km (%70) batarya garantisi sunuluyor. Servis sözleşmesi bulunan müşteriler için otomobilin her periyodik bakımının ardından bataryanın şarj performansını gösteren bir belge düzenleniyor. Bu belge, ikinci el satış sırasında otomobilin yeni sahibine bataryanın performansına yönelik bir garanti sağlayacaktır. Araç sahiplerinin bunu da göz önüne almalarında yarar görüyorum.

peugeot-e2008.jpg

KÜÇÜK BİR ELEŞTİRİ

Peugeot 2008’e harika dokunuşlar yaparak Peugeot E 2008’e dönüştüren Peugeot’un değerli mühendislerine sormak isterim. Bagaj kapağından yaptığınız tasarruf, “elektrikli” adına zarar vermiyor mu? Zarif bir otomobil, modern bir tasarım ama bagaj kapağını kaldırıp açmak ve iterek kapatmak zorundasınız. Bence, 2024 yılı üretimlerinde elektrikli bir bagaj kapağını gündeme getirmekte yarar var.

DİP NOT

Peugeot E 2008, geçen yıl 'Küçük Otomobiller' segmentindeki rakiplerini geride bırakarak AUTO BILD ve BILD am Sonntag okuyucularının yanı sıra uzman jüri tarafından da sınıfının en iyisi seçildi. Axel Springer Verlag tarafından düzenlenen 'Altın Direksiyon' ödülünün de sahibi oldu.

FİYAT
Tavsiye edilen anahtar teslim fiyatı Ocak 2024 itibariyle: 1.730.000 TL



DIŞ TASARIM VE KARAKOY DETAYI
Markanın güncel SUV tasarım dilini sergileyen yeni 2008’de; üçgen formlar, dinamik hatlar, şişkin çamurluk kemerleri, yüksek omuz çizgisi, 3 pençe imzalı full LED farlar, çift egzoz çıkışı ve elmas şeklindeki 18 inç jantlar dikkati çekiyor. Bu jantların bizler için bir önemi daha var. Fransız markası Peugeot’nun 18 inçlik jantları tüm global pazarda KARAKOY adıyla sunuluyor. Yani İstanbul’un kıyı semti Karaköy’ün namı yürüyor diyebiliriz. Öte yandan yeni renk paketine ek olarak tüm 2008'ler artık siyah renkli yan aynalar ile birlikte geliyor.

Marka aidiyetine vurgu yapan ön ızgarayla birlikte, özenle tasarlanmış motor kaputu ve LED gündüz farları da yine marka tasarım kodlarına gönderme yapan detaylar olarak dikkati çekiyor..

Omuz çizgisi arkaya doğru genişliyor. Yine arkadan bakıldığında aslan pençesi tasarımlı üç şeritli LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor. Bu marka imzası tüm versiyonlarda standart olarak bulunuyor. Omuz çizgisine kadar olan bagaj hacmi 434 litre olan yeni 2008, arka koltukların yatırılmasıyla 1.467 litreye kadar yükleme imkanı sağlıyor.


KABİN

Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da renkler kadar kullanılan malzemeler de titizlikle seçilmiş. “Lime Yeşil” dikişler ve detaylarla elektrikli e-2008, çerçevesiz ve elektrokrom dikiz aynasına ek olarak Mistral alcantara koltuk döşemeleriyle de lüks ve konforlu bir atmosfer sunuyor. Ayrıca 8 farklı renkte ambiyans aydınlatması ayarlanabiliyor. Yeni 2008’in iç mekanında ‘hayalet göstege’ olarak adlandırılan 3 boyutlu Peugeot i-Cockpit® 3D hem sürüş konforunu artırıyor hem de sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Ele daha iyi oturan ve daha kontrollü bir sürüş sağlayan kompakt direksiyon simidi, büyük HD dokunmatik ekran ve yenilikçi bir 3D yükseltilmiş gösterge, detaylar arasında yer alıyor. Versiyona bağlı olarak Peugeot i-Cockpit® 3D gösterge paneli bilgileri hologram şeklinde gösteriyor. Göstergeler dinamik ve hareketli olup önem derecesine veya aciliyet seviyesine bağlı olarak göz hizasına geliyor.

Akıllı telefonunuzun içerikleri MirrorLink™ bağlantı protokolü, Apple CarPlay™ ve Android Auto™ dahil MirrorScreen desteği sayesinde orta konsoldaki araç ekranına entegre edilebiliyor.

Selçuk ONUR - OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.