Makyajlı Ford Kuga, örtüsünü kaldırdı podyuma çıktı

Makyajlı Ford Kuga, örtüsünü kaldırdı podyuma çıktı
Ford, bir süredir test ettiği makyajlı Kuga'nın örtüsünü resmen kaldırdı. Yenilenen Kuga, güncel Ford modellerine bir adım daha yaklaşarak Avrupa'daki macerasına devam edecek. Gelin makyajlı modeldeki değişimlere birlikte bakalım.

Öncelikle dış tasarımdan başlayalım. Yukarıda da belirttiğim gibi makyaj operasyonu Kuga'yı, güncel Ford modellerinin tasarımına bir hayli yaklaştırmış. Izgara tasarımını yenileyen Kuga, Mavi Oval logosunu da panjurun üstüne taşımış. İki parçalı gibi görünen far tasarımları ve alt bölümdeki yeni tampon dikkat çeken detaylardan.

Makyajlı Kuga, kişiliğini de donanım seçeneğine göre değiştirecek. Buna ek olarak ilk kez Active donanım paketi ile geleceğini de not edelim.

Eğer bu seçeneği tercih ederseniz Kuga'nın her köşesinde yeni Active amblemleri görüyorsunuz. Fakat daha da önemlisi, Active donanımı ile süspansiyon yüksekliğinin de 10 mm kadar yükseliyor olması.

ST-Line seçeneği ise artık kendisine özel bir splitter ile geliyor. Arka bölümde ise özel bir tampon ve difüzör görmek mümkün.

yeni-ford-kuga-kabin-2024.jpg

Kabin

Gelelim kabine... Kuga, C2 platformundaki yaşantısına devam ettiğinden boyutlarında büyük bir değişim yaşamamış. Hatta boyutları şöyle aşağıya bırakayım:

Uzunluk

Genişlik

Yükseklik

Aks Aralığı

Bagaj Hacmi

Ford Kuga (eski)

4.614 mm

1.883 mm

1.661 mm

2.710 mm

411 - 475 L

Ford Kuga (yeni)

4.604 mm (Titanium)
4.615 mm (ST-Line)
4.645 mm (Active)

1.882 mm

1.679 mm
1.651 mm
1683 mm

2.711 mm

412 - 553 L

Fakat Ford mühendisleri içeride değişim yaşatmanın bir yolunu bulmuş. Bunu da artık raylı sistem üzerine oturtulan arka sıra koltuk ile başarmışlar. Böylece bagaj bölümü, arka koltuklar yaklaşık 150 mm ileri çekilerek genişletilebiliyor.

Sürücü bölümündeki en büyük değişim ise ön konsolda yaşanmış. 13.2 inç büyüklüğe sahip yeni multimedya ekranı, bu bölümde ciddi bir sadeleşmenin önünü açmış. Standart olarak gelecek sistem aynı zamanda SYNC 4 yazılımını da kullanacak.

Bir diğer önemli detay da yenilenen vites selektörü. Artık radyal bir tuşa sahip olan Kuga, orta konsolda daha fazla alanın açılmasını sağlamış. Yani sürücü ve ön yolcu bu bölümde daha fazla saklama alanına sahip.

Modelin aynı zamanda Apple CarPlay ve Android Auto gibi bağlantı seçeneklerine sahip olduğunu da belirtelim.

yeni-ford-kuga-2024.jpg

Motor Seçenekleri

Son olarak motorlar. Ford Kuga'nın makyaj operasyonu ile yaşadığı en büyük değişim, dizel seçeneklere veda etmesi olacak. Ülkemizde de satışta olan 2.0 EcoBlue motor artık bizlerle değil.

Her yeni model gibi Kuga da elektriğin gücüne merhaba diyecek.

Listenin en altında 1.5 litrelik EcoBoost motorun 6 ileri vitesli manuel şanzıman ile eşleşen versiyonu bulunuyor hala. Bu motor seçeneği ülkemize 120 bg güç üretebilen versiyon ile geliyor.

Ailenin en yeni üyesi ise 2.5 litrelik hibrit versiyon. Ford, çekiş seçeneğine göre bu motorun verilerinin değiştiğini öne sürüyor. Sadece önden çekişli versiyon 180 bg güç üretebilirken, dört çeker seçenekler 183 bg güç üretebilecek. Her iki model de 196 km/s maksimum hıza sahip.

En tepede ise Kuga'nın şarj edilebilir hibrit versiyonu mevcut. 2.5 litrelik bir içten yanmalı motor kullanan bu sistem sadece AWD sürüş ile alınabiliyor. Makyaj operasyonu bu kurulumun gücünü 243 bg güce kadar ulaştırmış durumda.

Ford henüz makyajlı Kuga'nın fiyatını açıklamadı. Modelin ne zaman satışa sunulacağı da netleşmiş değil.

KAYNAK: Mert GÖKHAN -MOTOR1

OTOPODYUM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.